باربری تهران

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بک لینک چیست؟

تا حد زیادی، نمایه بک لینک شما از بک لینک های سایت های خارجی (که به عنوان دامنه های ارجاع نیز شناخته می شود) تشکیل شده است که به قدرت کلی، ارتباط و تنوع نمایه بک لینک دامنه شما کمک می کند.

تعداد کل بک لینک ها اغلب می تواند شامل لینک های زیادی از یک دامنه ارجاع دهنده یا چندین دامنه ارجاع دهنده باشد.

معمولاً اگر دامنه‌های ارجاع‌دهنده به محتوای شما مرتبط، معتبر یا مفید باشد، به دامنه خودشان پیوند داده شوند.

در یک دنیای ایده آل، بک لینک ها به این ترتیب انباشته می شوند. محتوای منحصر به فردی که سایر وب سایت ها می خواهند با آن مرتبط شوند.

به طور کلی، بک لینک ها به عنوان یک "رای اعتماد" برای محتوایی که از منابع خارجی به دامنه شما پیوند داده می شود، در نظر گرفته می شود.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها برای موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان مهم هستند. از دیدگاه کاربر، بک لینک ها راهی را برای افراد فراهم می کند تا منابع اطلاعاتی دیگری را در مورد موضوعات مشابه یا مرتبط پیدا کنند.

برای مثال، اگر مصرف‌کننده از صفحه‌ای در مورد «بهترین تلفن‌های هوشمند» بازدید می‌کند، ممکن است پیوندهایی به سایر اپراتورها، ارائه‌دهندگان تلفن همراه یا صفحات بررسی ایجاد شده توسط کاربر پیدا کند.

پیوندها یک تجربه مصرف کننده قوی ایجاد می کنند زیرا در صورت نیاز کاربر را مستقیماً به اطلاعات مطلوب دیگری منتقل می کنند.

برای موتورهای جستجو، بک لینک ها به تعیین اهمیت و ارزش صفحه (یعنی قدرت) کمک می کنند.

از لحاظ تاریخی، تعداد بک لینک ها نشانگر محبوبیت یک صفحه بود.

امروزه به دلیل نحوه ارزیابی بک لینک ها بر اساس فاکتورهای مختلف رتبه بندی مرتبط با صنعت، کمتر بر کمیت تمرکز می شود و بیشتر به کیفیت سایت هایی که لینک ها از آنها می آیند، توجه می شود.

از طرف دیگر، تعداد زیادی بک لینک از دامنه های غیرقابل اعتماد بسیاری می تواند سیگنال های معتبر دامنه شما را مختل کند.

یک نمایه بک لینک خوب چگونه است؟

پروفایل پیوند طبیعی دارای تنوع است. لینک ها از دامنه های مختلفی می آیند و لینک ها نقاط قوت متفاوتی خواهند داشت.

برای درک بهتر نمایه بک لینک خود، معقول است که به چند KPI سطح بالا مانند دامنه های ارجاع دهنده و IP، کشوری که بک لینک از آنجا می آید و دامنه سطح بالا نگاه کنید.

دامنه هایی وجود دارند که دریافت لینک از آنها بهتر از سایرین است. اینها دامنه هایی هستند که منابع «معتمد» هستند و دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند.

به عنوان مثال، پیوندهای مؤسسات آموزشی (.edu) و نهادهای دولتی (.gov) معمولاً دارای اعتبار زیادی هستند و محتوا یا سایت‌های «معتمد» را به موتورهای جستجو نشان می‌دهند.

  • ۰
  • ۰

برخی از بک لینک ها ترافیک زیادی برای شما ایجاد نمی کنند. بقیه واقعا مضر هستند.

هنگام جستجوی بهترین بک لینک، با در نظر گرفتن دستورالعمل های وب مستر گوگل که شامل معیارهای کیفیت است، مراقب این پرچم های قرمز باشید.

در نظر بگیرید که گوگل همچنین می‌تواند سایت‌هایی را که بک لینک‌ها را از طریق خرید لینک یا فعالیت‌های تبادلی دستکاری می‌کنند، جریمه کند.

در نتیجه به طور مصنوعی رتبه‌بندی خود را افزایش دهد، به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل لینک نیز بسیار مهم است.

1. شبکه های پیوند عمومی

یک شبکه پیوند عمومی مانند باشگاهی است که برای پیوستن به آن پول پرداخت می کنید. شبکه یک پیوند خروجی را در ازای دریافت هزینه از طرف مالک پیوند در سایت خود قرار می دهد.

بله، این یک لینک است، اما می تواند جریمه ای برای شما به همراه داشته باشد.

گوگل از این شبکه ها متنفر است زیرا برای خواننده ارزش ایجاد نمی کنند.

آنها صفحات اصلی خود را با پیوندهای نامرتبط بسته بندی می کنند و تقریباً محتوایی ندارند.

وقتی Google این شبکه‌ها را پیدا می‌کند - و اغلب این کار را می‌کنند، یا به این دلیل که کسی شکایت می‌کند یا به این دلیل که متوجه می‌شود که می‌خواهد خزنده‌ها را مسدود کند - می‌تواند شبکه را از فهرست خارج کرده و آن را خاموش کند.

گوگل همچنین می تواند صاحبان لینک ها را جریمه کند، بنابراین فکر نکنید که از دست دادن بک لینک بدترین اتفاق ممکن است.

بهتر است از این نقطه ها پرهیز کنید.

2. لینک بیلدینگ خودکار

نرم افزارهایی وجود دارند که از تمایل شما به بک لینک استفاده می کنند.

ابزارهایی مانند SENuke و Ultimate Demon لینک شما را تا حد امکان در سایت های زیادی دریافت می کنند، اما آنها تبعیض قائل نمی شوند.

آنها لینک شما را خارج از زمینه در هر سایتی که آن را دریافت می کند، قرار می دهند، که راهی عالی برای دریافت جریمه دیگر است.

  • ۰
  • ۰

پیوندهایی به وب سایت هایی غیر از سایت شما که به صفحه سایت شما باز می گردند.

به بک لینک ها لینک های ورودی نیز می گویند، زیرا نشان دهنده ترافیک وب سایت دیگری است که به سایت شما می آید.

کیفیت و کمیت بک لینک های شما می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ داشته باشید.

این به این دلیل است که بک لینک های شما به عنوان شاخصی از محبوبیت سایت شما در بین کاربران در نظر گرفته می شود.

پیاده سازی، مدیریت و تجزیه و تحلیل عملکرد بک لینک یکی از جنبه های مهم بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و استراتژی های سئو است.

 

بک لینک ها سنگ بنای بهینه سازی عالی برای موتورهای جستجو (SEO) هستند و به عنوان فاکتورهای رتبه بندی بسیار مهم در نظر گرفته می شوند.

ما به شما نشان خواهیم داد:

  • چگونه پروفایل بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • مشکلات وب سایت خود را برطرف کنید
  • بک لینک های با کیفیت دریافت کنید، از موارد بد جلوگیری کنید
  • بک لینک های مرتبط را برای وب سایت خود پیدا کنید
  • به درستی استراتژی داشته باشید.